Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
16.02.2008 01:45 - ЗДРАВЕЙТЕ!
Автор: vselenche Категория: Политика   
Прочетен: 18418 Коментари: 29 Гласове:
0

Последна промяна: 06.04.2015 15:14


     Здравей на теб, 
     Който по една или друга причина навестяваш блога ми! Навестяваш го, де от навик, де от учтивост, де кой знае ЗАЩО..., а може би, все пак и от добро чувство!
    Напоследък не пиша в блога си. Имам си лични причини, заради които не ми се пише изобщо, или по-скоро казано НЕ мога да пиша! Поради въпросните мои си лични причини съм почти на границата да приключа с това занимание, наречено "блогърствуване". И все пак, кой знае защо не го правя, или по-скоро не мога да го направя, знам ли! В момента, пишейки тези редове, ми е адски криво поради упоменатите мои лични причини, и същевременно, някак си имам чувството, че думите ми ще достигнат поне до един човек и ТОЙ... 
     За капак тази моя си лична "житейска оперетка" (тя продължава вече повече от 4 години и има отношение към българската правораздавателна система, т.е. водя дела - гадни, мръсни, но НЕ за пари, а ЗА дете...), заради която казвам, че не ми се пише, взе та съвпадна с нещо обществено, разбирай държавата, или по-точно казано – ОБЩЕСТВОТО "Булгаристан"! Общественото събитие, за което говоря в случая е посещението в България на руския държавен глава г-н Путин. Леле, тоя направо го сънувам, вероятно и поради личната си житейска причина! Божичко, с какво ни ОБВЪРЗВА... Ако биха го осмислили малко повечко хора, какво означава това посещение за нашето общество, но НЕ "Булгаристан", а България...  Голямо гайле ще берем с ТОЯ и със сателитите му в "Булгаристан" – Бойко, Гоце, Ахмедчо и прочие СЛУГИНАЖ! Ама стига за това, нали уж пиша нещо така наречено лично.
     Защо човек си отваря блог, към кого пише в него? Вероятно всеки се надява, че някой ще го прочете, ще бъде интересен с написаното, т.е. със споделеното свое си лично парченце и ще има там, в мястото за коментари, някаква размяна на мнения и може би дори диалог, в крайна сметка, а? Да, случва се понякога! Ако споделяш, дори и отчуждено за своята си лична болка... 
     Здравей и добро утро, ти който може би навестяваш блога ми! Харесва ли ти снимката, която помествам малко по-долу? Ако ми отговориш, ще съм ти благодарна! С твоя отговор, разбира се, няма да се реши моя частен проблем, дето ми яде в годините душата, ама знаеш ли... МОЖЕ пък и да ми помогнеш...


image

     
     
П. П.(1)
"...Че думите ми ще достигнат поне до един човек и ТОЙ..."
Благодаря Ви, на тези от Вас, които прочетохте и написахте своите думички. 
Благодаря и на тези, които прочетохте и замълчахте...
Помогнахте ми!!!
И тъй като този постинг е сякаш като на куц крак - на снимката нещо й липсва, в личното говорене, казах и не доизказах - затова ми се струва, че текстът ще стъпи на два крака с един музикален поздрав в края.
Благодаря diamant1965 за музикалния Ви блог и за тази прекрасна песен!

         Михаил Белчев - Много Много От Далеч! 


П.П.(2)
Тъй като в коментарите разговорът някак си стигна до филма на Чарли Чаплин "Великият диктатор", смятам за уместно да публикувам финалната сцена на този филм, като текст и визия.
Но преди това - клип на Сцената с глобуса
 
image
Чаплин, "Великият диктатор", финален епизод

”Много съжалявам,
но не искам да ставам император. Това не е моя работа. Не ми се ще да управлявам или да завоювам която и да било страна. Иска ми се да помагам на всички, доколкото е възможно - евреи, не евреи, негри, бели.
Всички искаме да си помагаме един на друг.
Така са устроени човешките същества. Искаме да живеем не чрез нещастието, а чрез щастието на ближните си. Не искаме да се мразим или презираме един друг. В света има достатъчно място за всички. А добрата земя е достатъчно богата,
за да изхрани всички ни.
Животът може да бъде хубав и свободен,
но ние сме се заблудили. Алчността е отровила човешките души, обградила е целия свят с барикади от омраза и сляпо ни е хвърлила в нещастия и кръвопролития. Открихме тайната на бързината, но станахме зависими от нея. Машините, които създават нашето благоденствие, ни оставиха да гладуваме. Знанието ни превърна в циници. Разумът ни направи груби и жестоки. Мислим прекалено много, а чувстваме твърде малко. Ние имаме повече нужда от човечност, отколкото от машини, имаме повече нужда от милосърдие и доброта, отколкото от разум.
Без тези качества животът ни ще бъде низ от насилия и всичко ще бъде загубено.
Самолетът и радиото ни сближиха.
Самата същност на тези открития е зов за доброто в човека, зов за всемирно братство, за нашето единство. Ето и сега гласът ми достига до милиони хора из целия свят, до милиони отчаяни мъже, жени и малки деца, жертви на една система, при която невинни хора се изтезават и хвърлят в затвора. На онези, които могат да ме чуят аз казвам: "Не се отчайвайте! Нещастието, което ни е сполетяло, се дължи единствено на временното господство на алчността, на ожесточението на хора, които се страхуват от прогреса на човечеството. А омразата към хората ще премине, диктаторите ще умрат и властта, която те са отнели от народа, ще се върне на народа. И докато има хора, готови да умрат,
свободата никога няма да загине.
Войници!
Не се предавайте на тези зверове, които ви мразят, превръщат ви в роби, командват вашия живот и ви казват какво да правите, какво да мислите и какво да чувствате! На хората, които ви обучават, карат ви да гладувате, отнасят се с вас като с говеда и ви използват за пушечно месо! Не се оставяйте да ви командват тези ненормални хора, хора
машини, с мозъци–машини и сърца-машини! Вие не сте машини! Вие сте хора! В сърцата ви блика любов към човечеството! Не мразете никого! Мразят само хората, които никой не обича, хората, които са ненормални!
Войници! Не воювайте за робството! Борете се за свобода! В седемнадесета глава от Евангелието на Лука се казва, че царството небесно е в самия човек - не в един човек или група хора, а във всички хора ! Във вас, в народа е цялата власт - властта  да се създават машини. Властта да се създава щастие! Вие, народът, имате възможността да направите живота красив и свободен, да го превърнете в чудно приключение. Затова нека в името на демокрацията да се възползваме от тази власт и да се обединим! Нека се борим за един нов, хубав свят, който ще даде на хората възможност да работят, на младежите – бъдеще, а на старците – сигурност.
Обещавайки подобни неща, на власт са се издигнали тирани. Но те лъжат! Те не изпълняват обещанията си. Те никога няма да ги изпълнят. Диктаторите освобождават себе си, но поробват народа. Нека сега да започнем борба за освобождаването на света, да премахнем преградите, издигнати между нациите, алчността, омразата и нетърпимостта. Да се борим за един свят на разума - свят, в който науката и прогресът ще създадат щастие за всички ни. Войници, да се обединим в името на демокрацията!
Ханна, чуваш ли ме? Където и да си, вдигни очи! Вдигни очи, Ханна! Облаците се разпръсват! Слънцето се показва! Ние излизаме от мрака в светлината! Ние влизаме в един нов свят - един по-добър свят, в който хората ще се издигнат над алчността, омразата и жестокостта. Вдигни очи, Ханна! Душата на човека се сдоби с крила и той най-сетне започва да лети. Той навлиза в дъгата, в светлината на надеждата. Вдигни очи, Ханна! Вдигни очи!"

Преводът на текста е взет от следния адрес: http://musicology.ipbfree.com/index.php?showtopic=886, rapid_pulse

Чарли Чаплин - Великият Диктатор - Финален епизод (с превод)http://vbox7.com/play:939df413




П.П.(3)
Без кометар!!! Ако Ви интересува "защо" - моля, четете до края!
С благодарност към Вас, Кирил/comfy.blog.bg
И все пак, щом като ми помогнахте за моя постинг на "куц крак", защо тогава да не вземем ЗАЕДНО да си подредим и държавата, а? Както пее в песента си Богдана Карадочева: "Ако до всяко добро същество, застане поне още едно..."

            The Beatles - All You Need Is Love 






Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. анонимен - Светла
16.02.2008 09:52
Таня, съжалявам за всичко, което Ви се случва. На мен самата родителите ми са разведени, нагледала съм се на дела, борби за дете и пр. За щастие бях вече пълнолетна, когато всичко това се случваше, но все пак, то ми нанесе достатъчно рани. Щастлава съм, че моят житейски избор е сполучлив и с мъжа ми живеем много добре вече 13 години. Тъжно, че с вас не се е получило така.

Пожелавам ви сили, Таня. И най-голямата болка в един момент се оказва минало... Убедена съм, че ще превъзмогнете този труден период в живота си.
цитирай
2. slavei - Ето, Вселенче...отговарям ти...:)*
16.02.2008 14:55
Едва ли от моя коментар ще ти стане по-леко, но въпреки това, искам да ти кажа:
" Горе главата, няма да е все така! "
цитирай
3. dagma - Здравей!
16.02.2008 17:39
Желая ти най-искрено делото да се разреши в твоя полза, при това бързо. И оттам нататък да започнеш да радваш на лично щастие (и на по-спокойно и уверено блогърстване :))
цитирай
4. liliahristova - Не знам откъде си изкопала тази снимка,
16.02.2008 23:23
но тя е за първа страница на национален всекидневник (може пък и да е оттам, аз не следя т. нар. национални вестници, защото 24 часа и Труд не могат да ме накарат да ги зачета).
Желая ти успех и свиркай, ако имаш нужда от помощ (има ЛС за тази цел)!
цитирай
5. vselenche - Здравейте!
17.02.2008 01:46
Благодаря на всички за топлите думи!
@ Светла - Да, така е, в дълбочина на нещата става дума за това, което пишете. В конкретното не сте ме разбрали правилно, но и аз така съм го написала. Внесох в текста линк!!! След регистрация - кликнете върху "Изтегли PDF формат на списанието...", излиза Съдържание, превъртете на стр.57 - "По соломоновски или по български"(изисква се търпение, малко трудно става). Цитираната журналистическа публикация говори за конкретното, а аз не мога - нито сърце ми дава, нито имам моралното право да говоря на този етап конкретно в държавата - обществото "Булгаристан".
@ liliahristova - Благодаря! А снимката е взета от следната публикация:
http://analysis.actualno.com/news_144221.html
Има още няколко интересни снимки, а самите публикации, както и горната са просто информация:
http://analysis.actualno.com/news_144394.html http://analysis.actualno.com/news_144310.html
И още една снимка, и тя е любопитна, но в друг контекст -
http://www.segabg.com/online/article.asp?issueid=2851&sectionid=16&id=0000101
@ Dagma, Slavei - Искрено благодаря!
цитирай
6. doka - Таня..... :)))
17.02.2008 18:21
.....И аз ти желая....успешно разрешаване на
делото.....което водиш....!!! Таня....когато аз
имам проблем...независимо от какъв характер,се моля на Бога...и Той ми помага и
го разрешава...! Аз....наистина....не мога да ти
помогна...освен да се присъединя...с
молитвите си....за теб...защото....Бог може
да забави отговора си понякога...но не ни
забравя...!!! :) Нека да бъде Божието най -
добро за теб...! Поздрав! :)))
цитирай
7. vselenche - Благодаря за съпричастността, Doka!
18.02.2008 08:44
А инак, вярно казваш, самата аз добре го разбрах назад във времето. Именно разбраното и почувстваното във времето назад ми дава Днес опората...
цитирай
8. divini - Здравей
18.02.2008 14:33
и горе главата... :) освен много късмет и здраве да ти пожелая другото ще са празни приказки, защото отстрани е най-лесно да се дават съвети и акъл... ако трябва помощ за нещо...liliahristova е абсолютно права..

а на снимката й липсва нещо .. може би Гоца...

Поздрави и успех
цитирай
9. vselenche - @ Divini
19.02.2008 14:35
Благодаря за добрите думи! А инак, за снимката - си права, ама още никой не е направил тази снимка! Наръчника за добър кмет аз го поддържам под формата на любопитни снимки, тъй че появили се нещо и с Гоце, няма начин да не го открия(има колаж, но това не е истинско). Поздрави!
цитирай
10. comfy - !
19.02.2008 22:14
"Неадресирано споделяне" - отличен прийом за постигане на временно утешение...

А само от "право"-раздавателната система ли зависи проблема ти?

... Пожелавам ти, Таня, да преминеш през изпитанието бързо и успешно - да го разсечеш като възел!

Поздрави! *
цитирай
11. vselenche - Здравейте, comfy!
19.02.2008 22:41
На въпроса дали проблемът ми зависи САМО от право-раздавателната система, отговорът е: На днешна дата зависи единствено и само от нея!
По отношение на прийома "неадресирано споделяне" - Според мен, comfy, в интернет пространството всяко споделяне, ако става дума за това, е априори неадресирано, защото никога не можеш да знаеш точно кой и защо ще те прочете. С думите "временно утешение" не съм съгласна, а и не ми е потребно. Написаните коментари към постинга ми дават човешка съпричастност и аз съм благодарна на всеки един за коментара му.
В тази връзка и по същия начин благодаря и на Вас за пожеланията! Поздрави!
цитирай
12. comfy - Просто
20.02.2008 09:51
по различен начин разбираме думата "утешение"... Тя не е "мръсна дума"...
В нея аз влагам следното съдържание:
- успокояване на Детето в нас
- признание на "исканията" и "мнението" на Родителя в нас
- свобода (на мислите и по възможност действията) на Възрастния в нас.

Този комплекс от постигнати в някаква степен динамични състояния наричам "Утешение". И е много естествено, след като откриваш "съпричастност" тук (признанието), както и свободата да напишеш мислите си, а също и известно спокойствие, че си споделила - защото не е случайно, че е съществувала и съществува изповедта като такава, да изпиташ определена гама от чувства и да изпаднеш в някакво състояние, което аз наричам "временно утешение".
Съвсем не е задължително да се приема а приори, че в интернет всичко е неадресирано - всъщност, това не е така... В случая, обаче, е така.

Утешението, като това, което описах, е потребно на всеки - всеки ден! Стремежът ни към това състояние ни тегли и мотивира в голямата част от случаите - не винаги осъзнато, разбира се!

Бедата е в това, че живеем в свят с безброй Консуматори на утешение, а нашите утешителни запаси обикновено са нищожни - от тук има само една крачка към негативните емоции и състояния - нека не ги изброявам...

Всъщност, съвсем не искам да се правя на интересен в случая... не ми е потребно в търсенето на моето утешение - стремях се да те подбутна да погледнеш на проблемите си от "нова камбанария", което също помага в много от случаите, но не във всички, естествено... А написаното по-горе за утешението е миниатюрна част от книгата ми, която разглежда именно този, неописан все още като такъв на други места, проблем...

Извини ме, ако съм станал досаден с дългия си коментар!

Поздрави, Таня! :)

цитирай
13. vselenche - Здравейте, Кирил...
21.02.2008 07:08
И благодаря за коментара!
Да, вярно е, по различен начин разбираме думата "утешение". За мен тази дума има отношение към Бога - "Утешител", "Утешение". Поради тази причина словосъчетанието "временно утешение" за мен е неприемливо. Докато думата "съпричастност" за мен вече има отношение към човека, човешкото. Нещо подобно като пример е следното: Вярвам в Бога, а на човек имам доверие. Или друг пример, макар и малко по-встрани. Според мен е абсурдно някому да пожелаеш едновременно да бъде и борбен, и оцеляващ. Макар че редица хора няма да се съгласят с мен и абсолютно убедено ще твърдят, че едното не пречи на другото.
Извън различното съдържание, което влагаме в изброените думи, има и нещо принципно, в което се различаваме като светоусещане. Според мен по различен начин чувстваме и осмисляме "що е поглед отстрани". Аз лично имам такава нагласа, че виждайки другия да более инстинктивно душата ми му подава ръка. За мен това е човешка съпричастност. Струва ми се, че това ни различно светоусещане преди време беше и причината за различните ни мнения, коментари към определени Ваши постинги. Но по мое мнение това не ни пречеше да разговаряме, т.е. различието ни обогатяваше, а не ни водеше до конфронтация, и това беше много хубаво. И това е съпричастност в моето разбиране.
А що се отнася до "неадресираното споделяне", извън това, което вече написах като мое мнение по принцип, в конкретния случай - постинга ми е според мен формален прийом, начин на изказ. Иначе е невъзможно, Кирил, да поставя на едно и също място несъвместимото - личната си болка И снимката на Путин с Борисов, а същевременно за зла участ те са обвързани.
Ей на, и аз се разприказвах дълго, извинявам се!
Поздрави!
цитирай
14. comfy - Таня,
21.02.2008 08:27
различията обогатяват и правят света цветен - за мен това е хубаво! :)
Благодаря ти за адресираното до мен споделяне (в случая)! ;)

Поздрави и усмивки!

"Всё образуется" - както казват руснаците, като 99% от тях се различават от Путин... :)))
цитирай
15. vselenche - Де да беше така, Кирил...
21.02.2008 08:58
Имам предвид руското общество. Ама не е така - 99% - за жалост! Същото става и при нас и на това му се вика "реставрация". В случая, според мен, розовите очила никому не са от полза!
цитирай
16. comfy - О, тук не мога
22.02.2008 09:30
да се съглася....
Съгласен съм, че при руснаците има реставрация по някакъв нов и стар начин едновременно - последните десетина години бях сред тях... И все пак, тези, които гласуват за Путин и компания го правят от страх и/или конформизъм (последните преследват лично спокойствие и развитие, а първите - само спокойствие)!
Но там причините за този страх са и съвсем основателни...
1% от руснаците са около милион и половина - ами, някъде толкова са всички обвързани с олигархичната върхушка и строго диференцираните кадри в репресивния апарат, които биха го използвали срещу народа си... или приблизително толкова... В този смисъл използвах и цифрата 99%... Ако моето обяснение ти се струва лишено от смисъл - "ну и пусть!" както казват руснаците... :))

В България НЯМА и не може и да става дума за реставрация - в България е някакъв политически хаос, което се дължи на много причини, но от което се възползват хората, стоящи начело на властта. Няма какво да си мислим, че те са нещо повече от обикновени използвачи и крадци - тяхната идеолгоия е само такава - който и да дойде на власт от тези, които постоянно се въртят по-горните етажи на управлението. Е, не виждам засега да е готова Голямата метла, която да ги измете, но и това ще стане - ще стане, защото, пак казвам, нищо общо с реставрация и някаква идеология няма при тях. Ти само ги погледни, Таня, не е необходимо да разбираш от психология - веднага ще видиш какви хора са начело и/или се стремят да бъдат там...

Нямат готова алтернатива - поне засега... Липсва и каквато и да е изразена опозиция... Но при малките държави алтернативата се създава по-лесно (не спонтанно, разбира се) и в това е надеждата... Всъщност, може и да не доживеем това, ние с тебе, но по-скоро е обратното - ще го доживеем! ;)))

Поздрави и весел уикенд! ;)*

цитирай
17. vselenche - Извинявайте, Кирил, и аз...
23.02.2008 03:18
НЕ МОГА този път да се съглася! Няма как, защото това вече е въпрос на принципна позиция! Лично аз, в собствените си преценки сама за себе си, смятам, че съм компромисен човек, или казано с Вашите думи - "светът е цветен и това му е хубавото". И в частния си живот, и в професионалния си път, вкл. и тук, БЛОГ(т.е. публично говорене) аз съм една и съща.
Ще обясня как аз разбирам "светът е цветен". Много често в живота, дори и за най-дребното хората/човеците са на различно мнение, особено, според мен, това е валидно за българите. Що българин - то мнение - то гений!Да, българинът е любознателен,чете бая, т.е."чипът" му е много наред, но същевременно е много упорит, т.е. често за щяло и не щяло СПОРИ там, където по-скоро би трябвало само да обмени мнение, т.е. да се обогати с различното, колкото и да не го приема, и да продължи пътя си нататък; а в други случаи, т.е. там където няма място за спор, но затова пък трябва да се отстоява принципна позиция - българинът мълчи. Защо е така? Според мен защото въпреки интелигентността си българинът не прави разлика между думите: "Да оцелея - Да оживея" и оттук, вкл.поради крайния си индивидуализъм,трудно припознава с ума си общността.
Това, което казах до тук би трябвало да ви обясни, че аз не искам да споря с вас относно казаното в последния Ви коментар.
Та без спор по отношение на Русия мога да кажа следното: Не разполагам с достатъчната информация, за да споря с когото и да било дали % са 99, но тъй като Вие имате определено лично отношение към тази държава, респ. хората там, много бих се радвала, ако Вие сте правият!
Що се отнася до България, тъй като си живея тука и си имам моите преценки, определено смятам, че е налице пълзяща "реставрация"! Не оспорвам това, което пишете, че в момента има "някакъв политически хаос". Но не смятам, че стоящите начело на властта, както вие казвате, са единствено и само обикновени използвачи и крадци. Това е част от картинката, Кирил, това не е цялата картинка!!! Защото ако Вашето мнение изчерпва цялата истина за българската политическа класа , то тогава не ние с Вас, а нашите пра-пра-пра-внуци, АКО ГИ ИМА, ще се гърчат в същата "локвичка", в която живеем днес ние с Вас.
Та казано с две думи: Веднъж споменахте, че харесвате Чаплин, вкл. филма "Великият диктатор". СЪПОСТАВЕТЕ, АКО желаете, казаното от мен за "розовите очила" в предходния ми коментар с основното послание на Чаплин от този филм, на Чаплин- хуманиста, а не Чаплин- политика, какъвто той никога не е бил.
Поздрави!
цитирай
18. diamant1965 - vselenche,
23.02.2008 13:39
и аз благодаря за това, че сте ме споменали в постинга си! Едва ли бих могла да Ви помогна и аз с нещо, но мога поне да Ви изпращам положителни мисли всеки ден! Успешно и бързо разрешаване на проблемите за сега Ви желая! :)
цитирай
19. comfy - Таня, разбира се, че обменяме мнения и идеи - не спорим!
23.02.2008 16:20
... Специално за теб, Таня!


"Съжалявам, но не искам да бъда император.
Това не е моя работа.
Не искам да управлявам или завоявам никого.
Бих искам да помогна на всички:
Евреи.Неевреи.Черни.Бели.
Ние всички искаме да си помагаме взаимно. Такива са хората.
Искаме да живеем един до друг щастливи, а не в нищета.
Не искаме да се мразим взаимно.
В този свят има много плодородна земя и тя може да изхрани всички.
Живота може да бъде свободен и красив, а сбъркахме пътя.
Лакомията отрови човешката душа, издигна стени от омраза,
накара ни да маршируваме в кръв.
Израстваме бързо, а се затваряме в себе си.
Изобилието от блага ни остави незадоволени.
Нашите знания ни направиха цинични, нашите умения-груби и жестоки.
Мислиме толкова много, а чувстваме толкова малко.
Повече от машините се нуждаем от хуманност.
Повече от интелигентността се нуждаем от доброта и нежност.
Без тези качества, животът би бил насилие, а ние сме загубени…
Самолетът и радиото ни сближиха.
Тези изобретения изискват добрината на човека, изискват всеобщо братство, единство на всички ни.
Даже сега гласът ми достига милиони милиони отчаяни мъже, жени и деца, жертви на системата, която кара човек да измъчва и затваря невинни хора.
На тези, които ме слушат казвам: не губете надежда.
Нашите страдания се дължат само на алчността на отмъстителността на хората, които се страхуват от човешкия прогрес.
Омразата ще отмине, диктаторите ще умрат, а тяхната власт ще се завърне при хората.
Докато хората са смъртни, свободата никога не ще загине.
Войници, не се оставяйте на тези гадове тези, които ви презират, ви поробват контролират живота ви, казват ви какво да мислите и чувствате които ви внушават,държат се като с добитък и ви използват като храна за оръдия.
Не се давайте на тези хора, хора-машини с глави-машини, със сърца машини.
Вие не сте машини, не сте добитък вие сте хора !
Носите любовта на човечеството в себе си.
Не мразете ! Само необичаните и неестествените мразят.
Войници, не воювайте за робството, борете се за свобода !
Свети Лука в евангелието казва :
“Царството божие е в човека.”
Не в един човек, не в група, а във всички хора. Във вас !
Имате силата да създавате машини, силата да създавате щастие.
Силата да направите този живот свободен и прекрасен, да направите този живот чудесно приключение.
В името на демокроцията нека използваме тази сила.
Нека се обединим и да се борим за един нов свят, свят, който ще даде на шанс на човека да работи, който ще даде на младежта бъдеще, на възрастните сигурност.
С тези обещания, гадовете се издигнаха.
Но те лъжат ! Няма да изпълнят това обещанието. Никога !
Диктаторите са свободни, но заробват народа.
Сега нека се борим за изпълнението на това обещание !
Нека се борим да освободим света, да премахнем националните граници, да се освободим от алчността, омразата и нетърпимостта.
Нека се борим за свят на разума, свят където науката и прогреса ще донесат щастие на всички.
Войници, в името на демокрацията, нека се обединим !
Ханна…
Чуваш ли ме ?
Където и да си, вдигни очи, Ханна.
Облаците се разпръсват, слънцето си пробива път.
Ние излизаме от мрака, за да влезем в по-светлия нов сят, където човек ще се извиси над омразата, алчността и насилието.
Погледни нагоре, Ханна !
На човешката душа и поникнаха криле и тя полетя към дъгата към светлината на надеждата, към бедещето, славното бъдеще, което принадлежи, на теб, на мен, и на всички нас.
Вдигни очи, Ханна, погледни нагоре !
Чу ли това ?"


;)

цитирай
20. vselenche - Благодаря, Кирил, и все пак...
25.02.2008 01:18
С Ваше разрешение ще публикувам по-добър превод на финалната сцена от този филм. Аз може да съм на куц крак в постинга си, но при него не може!
"Великият диктатор" както е известно е първият звуков филм на Чаплин, но въпреки това като стилистика филмът принадлежи на нямото кино. Затова според мен само текстът на финалната сцена от този филм, и в най-добрия превод, без визията звучи малко "плакатно", а с Чаплин не може така.
Та с две думи, Кирил, разрових се в Интернет и благодарение на Вашето "Специално за теб..." моят постинг на "куц крак" явно ще има в края още едно П.П.
цитирай
21. vselenche - @ diamant1965
26.02.2008 18:50
Благодаря за казаното в коментара Ви!
Не знаех как да Ви отговоря, затова по-късно пиша тези думи. Според мен, когато искрено се"изпрати положителна мисъл" на близък човек, какво остава за непознат, е Много! Помощта има различни измерения, според мен важното е отвътре как го прави човек...
Поздрави!
цитирай
22. comfy - :)
27.02.2008 00:50
!!!

http://youtube.com/watch?v=NzJ2NKp23WU

;)
цитирай
23. vselenche - Браво, Кирил!
27.02.2008 02:51
И благодаря! Има една приказка: Всяко "нещо", доста често, ако не го докараш до числото "3", значи работата не е станала! Тъй че, за 3-ти път П.П. !!!
цитирай
24. zari - Не е точно утешение!
27.02.2008 10:11
Всеки един проблем носи едно добро! Мобилизирайте се с търпение, вяра /трудно е, зная/. Всичко ще се реши за доброто на детето Ви и на Вас! Горе главата! Само не събирайте в сърцето си тъга, мъст.../и това е трудно/. Но след най-силната буря в гората на другия ден утрото е така свежо...и при Вас ще има свежи и хубави дни. И-Д-В-АААА-Т!!!!
цитирай
25. vselenche - @zari - Благодаря!
27.02.2008 11:17
Съгласна съм, че всеки проблем носи едно добро, но проблемът не е до мен...
Във всеки случай това "И-Д-В-ААА-Т!!!" определено ми харесва! Дано тази думичка побутне Н.В. "Съда" и да вземе най-после решение, и то както Вие казвате - решение, добро за детето! Оставям без коментар, че това по принцип му е задължение на
г-н "Съда"...
цитирай
26. comfy - Таня,
27.02.2008 19:44
щастлив съм, когато общувам с хора като теб - с Душа като теб! :)))

Благодаря ти! Надявам се да е задълго, а защо не и вечно... ;)) (последното по Айнщайн)

@}>>-->>---
цитирай
27. vselenche - @comfy
28.02.2008 02:32
Здравейте, Кирил, и благодаря!
Макар че, странно нещо е интернет общуването, поне в моето светоусещане. Тук нямам предвид обмяната на интересна информация, говоря за друго. Липсва ми цялата картинка за който и да било човек, вероятно ми липсва изказаното без думи и оттам пък другото звучене на самите думи, във всеки случай контактът не ми е пълноценен. Вероятно ще си остана човек на друго време, което означава, че ще трябва и да преразгледам "случайното" си озоваване в блогосферата.
И още едно П.П., то е специално за Вас, Кирил - http://pravoslavie.bg/content/view/9087/317/
Поздрави!
цитирай
28. comfy - Таня,
28.02.2008 23:04
благодаря ти - за мен това бе един повей на вечността, който усетих и ме накара да настръхна...

http://youtube.com/watch?v=bNcl0L7eJUY

;)*
цитирай
29. vselenche - Кирил,
29.02.2008 05:12
Благодаря, че ми припомняте този страхотен мюзикъл! Боби Фос... "Ах, този джаз"...
Време е за шоу, приятели, а?!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: vselenche
Категория: Лични дневници
Прочетен: 409909
Постинги: 26
Коментари: 150
Гласове: 2497
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031